Köpvillkor
Allmän information
Genom att beställa från vår hemsida www.daisycut.se så accepterar du våra villkor. Daisy Cut följer Konsumentköplagen och hänvisar till Allmänna reklamationsnämnden och svensk lag. Vi skickar paket inom Sverige.
FöretagsinformationDaisy Cut
Wittstocksgatan 4, 115 24 Stockholm
Organisationsnummer: 556046-9289
Bolagsnamn: Viamare Invest AB
E-post: hello@daisycut.se
Avtal om köp
Avtal om köp ingås när du väljer att registrera din beställning i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt utan manuell översyn. Om en eventuell felaktighet i ordern uppstår kontaktar vi dig för att hantera ärendet vidare, det kan handla om en reservation, att varan du beställt fått ändrad leveranstid eller andra oförutsedda händelser.
Vi reserverar oss för att produktinformation som finns på hemsidan kan vara felaktig på grund av tryckfel eller tekniska fel. Observera att produktbilder på hemsidan ibland kan skilja sig från verkligheten och inte alltid är en exakt återgivning av den riktiga produkten. Färger, material och utseende kan variera på grund av bildkvalitet och bildskärmsinställningar.
Du måste vara 18 år för att handla hos oss.
Alla priser är i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms.
Order och leverans
Vi skickar vanligtvis ordern inom 24 timmar (vardagar) efter att vi fått din beställning. Normal leveranstid inom Sverige är 2-5 dagar. Fraktkostnad inom Sverige: 49 kr. Fri frakt på order över 600 kr.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Vid dessa tillfällen kontaktar Daisy Cut dig för att se hur du vill gå vidare med din beställning.
När du lagt din order skickas ett automatiskt mejl om att vi mottagit din order. Om du inte får någon bekräftelse, kolla din skräppost. Annars kontakta oss på hello@daisycut.se.
När din order har lämnat lagret får du ett nytt mejl om att ordern är på väg.
Ordern kan spåras om fraktbolaget tillhandahåller den tjänsten.
Ordern skickas hem till dig eller till ombud. När paketet finns att hämta får du en sms-avisering. Det är viktigt att du angett ditt telefonnummer rätt när du gjorde beställningen.
Om din leverans blir försenad, vänligen kontakta oss på hello@daisycut.se. Observera att ovan nämnda leveranstider endast är uppskattningar och att längre leveranstider kan gälla.
Alla leveranser sker från Sverige.
Felaktiga leveransuppgifter och outlösta paket
Var noga med att fylla i rätt adressuppgifter. När ordern är skickad kan vi varken annullera eller ändra leveransadress på ordern. Behöver du ändra din leveransadress innan ordern är skickad från lagret, kontakta oss på hello@daisycut.se så hjälper vi dig.
Paket som ej hämtas ut återsänds till Daisy Cut. Om detta sker debiteras en avgift för outlöst paket på 100 kr som avser administrationskostnader. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Retur
Du har 14 dagars ångerrätt som gäller från den dag leveransen hämtades ut eller mottogs, enligt Distans- och hemförsäljningslagen.
Om du vill göra en retur, kontakta oss på hello@daisycut.se så mejlar vi dig en retursedel. Vi tar en avgift på 49 kr för returer, denna kostnad dras av på återbetalningen.
Vid retur ska plaggen vara oanvända. Vi förbehåller oss rätten att neka återbetalning om plagget är använt, smutsigt eller är utan taggar och originalförpackning.
När du returnerar en produkt till oss ansvarar du för att returen kommer fram till oss samt att den är oskadad. Säkerställ därför alltid att produkten är ordentligt förpackad och spara alltid kvittot på returen tills den bekräftats av oss.
Återbetalning av returer sker inom 14 dagar efter att Daisy Cut har fått din retur och görs till samma betalningsmetod som användes vid det ursprungliga köpet.
Returadress: Daisy Cut, Wittstocksgatan 4, 115 24 Stockholm
Reavaror hanteras som ovan.
Byten och reklamation
Byten
Vill du byta storlek, färg eller modell på en produkt behöver du lägga en ny order. För att returnera den vara du vill byta, kontakta oss på hello@daisycut.se så mejlar vi dig en retursedel. När din retur har mottagits och inspekterats av oss gör vi en återbetalning. Vi tar en avgift på 49 kr för returen, men erbjuder dig fri frakt på den ersatta produkten. Vi förbehåller oss rätten att neka returen om plagget är använt, smutsigt eller är utan taggar och originalförpackning.
Vid reklamation av en defekt eller felaktig vara står Daisy Cut självklart för både frakt- & returkostnaden. Kontakta oss på hello@daisycut.se så mejlar vi dig en retursedel.
Rabattkoder och erbjudanden
Rabattkoder kan inte kombineras och gäller inte på varor som är prisnedsatta under en kampanj. Om du använt en rabattkod som inte är utställd till dig förbehåller vi oss rätten att neka användandet, samt kontakta dig för att avbeställa din order alternativt debitera det rabatterade beloppet.
Det är inte tillåtet att dela rabattkoder publikt i sociala medier eller andra externa kanaler, såvida inte detta tydligt kommunicerats och godkänts av oss.
Erbjudanden gäller alltid så långt lagret räcker om inte annat anges.
Betalningsmetoder
Daisy Cut använder sig av Shopify Payments. Hos oss kan du handla med American Express, Apple Pay, Google Pay, Klarna, Maestro, Mastercard & Visa.
Vid kortbetalning dras pengarna direkt vid order.
Tvist
Vid eventuell tvist följer Daisy Cut Konsumentköplagen och hänvisar till Allmänna reklamationsnämnden och svensk lag.
Immateriella rättigheter
Hemsidan, www.daisycut.se, och allt innehåll på denna, ägs av Viamare Invest AB. Detta innebär att bilder och grafik, design, layout, samt information om varor och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Viamare Invest AB.
Personuppgiftspolicy
Vi värnar om din integritet och vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Läs mer om hur vi hanterar de personuppgifter som du lämnar till oss här: Personuppgiftspolicy
Våra köpevillkor uppdaterades 12 oktober 2023.